Geslaagd voor motorrijbewijs!

2 november , 2006 at 23:53 Plaats een reactie

YES! Ik ben geslaagd voor mijn motorrijbewijs!๐Ÿ™‚

Afgelopen zomer had ik mij voorgenomen om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Dit plan koesterde ik al veel langer, maar het kwam er steeds maar niet van. Deze zomervakantie heb ik de knoop maar doorgehakt en ten koste van een zomervakantie naar een warm land, maar besloten om te gaan lessen op zo’n tweewielig monster.

Mijn lessen heb ik gevolgd bij rijschool De Lange. Deze rijschool staat vrij goed aangeschreven (hoge slagingspercentages; zie cbr.nl) en mijn verwachtingen die ik er bij had kwamen wel aardig overeen. Als het goed is, zal mijn naam hier de geschiedenis in gaan qua mensen die hun rijbewijs via deze rijschool hebben behaald. Tegelijkertijd wil ik mijn rij-instructeur Wilco Dijkstra bedanken voor de overdracht van zijn kennis op mij. Ik heb met veel plezier met je gelest en ik wens je heel veel plezier met je nieuwe job!

In vogelvlucht kwamen mijn les avonturen op het volgende neer: Theorie heb ik met het maximale aantal fouten (6 van de 50) wat je mocht hebben gehaald. Mocht er belangstelling voor een theorieboek zijn, meld je dan even bij me. Ik heb er eentje over๐Ÿ™‚

Het onderdeel ‘voertuigbeheersing’ (achtjes draaien, noodstops maken, slalommen, etc) heb ik in een keer gehaald. Met het onder de knie krijgen van dit onderdeel, ben je het grootste gedeelte van je lessen mee bezig.

Met ‘verkeersdeelneming’ (het rijden op de weg) had ik iets meer moeite. De eerste keer was mijn examinator het namelijk niet eens met mijn rijstijl, terwijl ik in volle overtuiging de motor afstapte dat ik geslaagd was. “U maakt zeker een grapje”, als reactie op de woorden van de examinator dat het niet voldoende was, hielpen niet. Een zware tegenvaller. Zeker als je bedenkt dat er een maand verstreek voordat ik weer mocht afrijden en er tal van mooie dagen de revue gepasseerd zijn.

De tweede keer was het dus wel raak!๐Ÿ™‚ Nu hard sparen voor een motor. Ik heb nog geen idee welke het gaat worden, maar daar kan ik nog lang genoeg over nadenken. De zomer is nog ver weg…

Entry filed under: Mijn Tijd. Tags: .

1 GB online opslagruimte Propedeuse binnen!

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Feeds

TellerT


