En de keuze is gevallen op…

4 oktober , 2007 at 20:51 1 reactie

Orange! Zoals aangekondigd op dit blog heb ik mijn huidige internetabonnement de deur uit gedaan. Na lang wikken en wegen is de keuze gevallen op Orange en wel het Orange ADSL Extra & Telefonie abonnement. Heb mijn bestelling geplaatst via adslwinkel.nl aangezien ik er op die manier nog een Philips CD1351S/22 telefoon bij kreeg.

De enige conclusie die ik kan trekken naar mijn lange en op een gegeven moment best frustrerend wordende zoektocht is dat er veel klachten zijn in het land van de internetproviders. Veel ISPs hanteren een strategie waarbij het zaak is om zo snel, zo veel mogelijk klanten te lokken. Of het aangekochte product vervolgens werkt naar tevredenheid volgens die zelfde klant, is bijzaak.

Mijn uiteindelijke keuze om voor Orange te kiezen is er dan ook een waar ik lichte twijfels bij heb, maar kwam naar mijn idee het beste uit het rijtje van: Speedlinq (opeens geen 20MBps abo’s meer), Abel Telecom, Alice en Tele2. Voor mijn ‘ onderzoek ‘ heb ik o.a. het forum gebruikt van tweakers.net: Internetprovider en Hosting.

Abel heeft op zich een iets interessanter aanbod. Zo kan bij het Friese bedrijf de hele dag voor nop gebeld worden, wat bij Orange alleen ’s nachts en in het weekend kan. Ook het modem sprak me bij Abel iets meer aan. De livebox van Orange is wat beperkter in zijn aansluitingen (er moeten nog meer pc’s worden aangesloten). Nu moet ik dus mijn Belkin router achter de Livebox gaan hangen. Bij het gratis modem van Abel was ik in een keer klaar geweest.
Alice lijkt de stroom nieuwe klanten niet bij te kunnen houden (zelfde geldt voor Tele2) en heeft een administratief systeem wat nogal een eigen willetje lijkt te hebben en aanvragen ongevraagd op non-actief zet of reset. Ik wil niet te lang zonder internet zitten, dus daar zat ik niet op te wachten.
Speedlinq lijkt ook zijn zaakjes nog niet voor elkaar te hebben en heeft ondanks de 20MBps abo’s verwijderd van hun site. Ik denk dan direct dat ze teveel gezeik hebben gehad omdat ze de snelheid niet kunnen waarmaken. Ja, ik weet dat het een TOT snelheid is en de werkelijke snelheid afhankelijk is van meerder factoren, maar goed, lees de ervaringen maar op het GOT-forum en trek je eigen conclusie.

Helaas is mijn wijk centrale (nog) niet geschikt voor ADSL2, dus tot 20MBps internet zit er niet in. Welke snelheid ik daadwerkelijk ga halen met mijn nieuwe abo zal ik t.z.t. hier vermelden. Ik neem afscheid van het Internet Intensief 8000 kbit/s van @home.

Als geld geen probleem was geweest was ik vrolijk bij @home gebleven, want afgezien van de problemen die ze helemaal in het begin hadden toen ik lid werd, heb ik de laatste paar jaren niet of nauwelijks last gehad van een verbinding die niet werkte. Ook xs4all was een leuke optie geweest, maar zijn me momenteel te duur. Ook viel Tiscali af als provider; ik kan niet worden aangesloten op het adres waar ik woon.

Het is nu te hopen dat mijn lijn voor 1 november is opgeleverd en ik alle spullen dan in huis heb. Ik denk dat het niet helemaal gaat lukken aangezien vier week standaard is, maar wie weet, zit het mee. Daarnaast moet er nog een KPN-mannetjes langskomen om de lijn weer tot leven te wekken aangezien ik al jaren alleen maar mobiel bel en die lijn dus hartstikke afgesloten is. Ook moet ik nog een tactisch plekje voor het nieuwe te plaatsen modem bedenken. Maar eerst vingers crossed en geduldig af wachten op wat gaat komen…

Entry filed under: Orange. Tags: , , , , , , , , , , , , .

Hoe de Tocht om de Noord in de prullenbak verdween Auschwitz door de ogen van de nazi’s

1 reactie Add your own

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Feeds

TellerT


