Orange snelheidsverhoging: uitstel en vertraging

27 november , 2007 at 12:44 8 reacties

Nieuws over de snelheidsverhoging. Helaas niet al te positief. Op de helpdesk site van Orange valt het volgende te lezen:

Heb je na 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld én is er tijdens je bestelling aangegeven dat de snelheid van je ADSL verbinding in november 2007 wordt verhoogd? Dan kan het zijn dat de verhoging (vanwege het grote aantal aanmeldingen) voor jou iets later plaatsvindt dan gepland. Wij gaan vanaf nu van start met het toekennen van de nieuwe snelheid. Dus je gaat in ieder geval vóór het einde van dit jaar van de hogere snelheid genieten.

de nieuwe snelheden worden

  • Orange ADSL Extra: (van 4 Mbit/s naar) 8 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream
  • Orange ADSL: (van 2 Mbit/s naar) 4 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream


Enkele dagen voor de snelheidsverhoging ontvang je van ons nog een e-mail met daarin de datum en het tijdstip van de verhoging. Hou er rekening mee dat je ADSL verbinding enkele minuten niet beschikbaar is gedurende het moment dat de snelheidsverhoging plaatsvindt.

herstarten van je modem is noodzakelijk na de snelheidsverhoging
Na de snelheidsverhoging merk je dat je ADSL (& Telefonie) verbinding niet meer werkt. Om weer gebruik te kunnen maken van je verbinding is het noodzakelijk je modem (Livebox of Speedtouch ethernetmodem) opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Zodra het ADSL lampje niet meer knippert, is het opstartproces afgerond en kun je weer internetten.

Heb je vóór 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld?
Dan wordt de snelheid van je ADSL verbinding na maart 2008 verhoogd. Je wordt hierover nog per brief geïnformeerd.

Kortom de oude klant wordt weer eens beloond voor zijn loyaliteit door later getrakteerd te worden op de snelheidsverhoging. Zulke fratsen zijn voor mij dan ook vaak de reden om na een jaar ergens abonnee geweest te zijn op zoek te gaan naar een nieuwe aanbieding van een andere provider.

Maar wat staat er nou precies? Het volgende stukje is daarbij interessant:

Dan kan het zijn dat de verhoging (vanwege het grote aantal aanmeldingen) voor jou iets later plaatsvindt dan gepland.

Er is dus een groot aantal aanmeldingen. Daardoor kan de verhoging iets later plaatsvinden. Logisch verhaal, het aantal aanmeldingen is groter dan verwacht. Men kan het werk niet aan en daardoor is vertraging opgelopen. Maar wat staat er dan in de volgende zin?

Wij gaan vanaf nu van start met het toekennen van de nieuwe snelheid.

Hoezo vanaf nu? Waren jullie nog niet begonnen dan? Nee, dan is het ook niet zo gek dat je voor eind november (nog 4 dagen te gaan) het niet voor mekaar krijgt om de snelheidsverhoging door te voeren. Duh!

Entry filed under: Orange. Tags: , , .

Orange snelheidsverhoging: nog 5 dagen te gaan. Orange snelheidsverhoging: aanpassing nieuwsbericht

8 reacties Add your own

  • […] aanpassing doorgevoerd in het bericht over de snelheidsverhoging. Het ‘oude’ bericht is hier te lezen en dit is wat nu op de helpdesk site […]

    Beantwoorden
  • 2. René  |  14 december , 2007 om 10:45

    in na de zg verhoging en resetten van de lifebox is er geen enkele snelheidswinst te bespeuren!!!!!!!???????
    jammere had me zo verheugd op een snelle verbinding.
    daaeom ook lid geworden helaas

    Beantwoorden
  • 3. J van Dijk  |  22 december , 2007 om 22:35

    Verhoging???? Orange is maar een van de aanbieders die alles beloof! maar ja ik krijg een dienst van hun die ik niets eens wil. Ik wil de extra en ik krijg de goed koop verbinding. En door een klacht in te dienen moet ik eerst wachten tot de klacht afgerond is. Ik snapt er niets van?????

    Beantwoorden
  • 4. henk  |  27 december , 2007 om 14:56

    orange belooft snelheids verhoging geeft mij zelfs de datum dat ze het gaan doorvoeren allen gebeurt er niets bellen met helpdesk haalt niets uit daar zitten allen sufkoppen ben een hoop geld kwijt aan helpdesk en ben niks verder mijn advies: kijk eerst verder naar andere provider voor je met orange in zee gaat ze beloven veel maar presteren niks

    Beantwoorden
  • 5. bouwer  |  4 januari , 2008 om 13:48

    ook ik zit te wachten op snel heids verhoging maar keeg zelf snelheids verlaging
    ik hadt lite 320kbc
    heb nu orange adsl en heb nu 212 kbc
    terwijl dat he dubbel zou moeten zijn
    erg irritant en bellen helpt niks ze beloven van alles en doen echt gewoon niks
    een ding weet ik zeker ik raad iedereen aan bij orange weg te gaan
    na een jaar ze zijn onbeschoft aan de tefoon en beloven van alles en doen niks

    Beantwoorden
  • 6. Jurgen  |  10 januari , 2008 om 21:43

    Hier hetzelfde probleem vanaf 12 december lijn opgeleverd zeggen ze deze moet 8 mbit zijn maar haal nog ineens de helft word door de helpdesk(zo hun het noemen) ook helemaal niks wijzer ze houden je aan het lijntje (de td is er mee bezig als het opgelost is bellen we) ik hoop dat ik er vanaf kan komen.

    Beantwoorden
  • 7. Rob  |  21 januari , 2008 om 0:59

    Contract nalezen. Ik heb hetzelfde. Moet ik ook eens doorspitten.
    Ik heb 4Mbit, maar krijg er maar 3. (na 21 aug aangeschaft) November niet gehaald, 12 of 13 dec. zou het worden opgeleverd, maar nog steeds niets. En dat is zwart-op-wit belooft. Dus ik zit met een te LAGE basissnelheid en nog steeds geen op papier beloofde upgrade!

    Kwestie van wanprestatie. Ik draai de geldkraan dicht en blokkeer mijn rekening. Heb ik ook met HetNet gedaan. Na 1 (met handtekening) verstuurde officiële brief en meerdere mails gaven ze aan geen reden te kennen. Jammer dan, ik heb bewijs. Ze sturen aanmaningen en dreigen met deurwaarder. Laat maar komen dacht ik, maar nooit meer iets vernomen. Veel geschreeuw en weinig wol. Ze verliezen het toch.

    Kijken of ik het nu kan gooien op wanprestatie bij orange. Ik wordt gek hiervan. Elke provider is dubbel-niks. EN ik heb ze zo’n beetje allemaal gehad. Echt allemaal.

    Beantwoorden
  • 8. Kate-online  |  12 december , 2009 om 8:07

    Ja, waarschijnlijk dus het is

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Feeds

TellerT


